Här ligger jag i min säng, fortfarande utan bebis. Envisa unge! Men jag skall allt visa den vem som bestämmer. Snart måste den ju komma ut, självmant eller på annat sätt.

Idag åkte vi till Borås för att spana in vägen till förlossningen. Det var ju hur lätt som helst att hitta dit, inga problem. Så nu vet vi vart vi skall åka när det väl är dax och ungen har bestämt sig för att titta ut. Mamma jobbar dessutom på Borås Sjukhus.. huset mittemot förlossningen. Tjena mittbena att hon kommer spana på parkeringen efter vår bil. Men de får ändå inte hälsa på, om vi inte säger annat när ungen väl är ute.

Efteråt drog vi hem till mina föräldrar och lille(stora)bror. Vi drack kaffe, åt bulle, kollade på tomatplantor och vundruvsplantor, klappade lammen och skrattade åt tuppen. Typ det. Ja, och så visade jag min bror min navel.. hehe, han ville inte peta på den. Förstår inte alls varför... :p Den som är så mjuk och go ;)

Igår var vi på IKEA en snabbis. Köpte ett till spjälsängsskydd som skulle placeras i vaggan. Visst var det något stort, eh, ganska stort. Men va fasen, skit i det.. :) Nu har bebisen sin vagga i vårt sovrum i alla fall, bäddat och klart. Pappa fixade en madrass till den, specialbeställd. Avtagbart madrasskydd, pluspoäng där. Då kan den tvättas när olyckor är framme :)

Imorgon skall vi till Barnmorskan igen. Vi skall spana in värdena och planera in en igångsättning, ifall att bebisen vägrar titta ut under veckan som kommer. Skönt blir det att ha ett "bäst-före-datum" i alla fall. Kommer bli en lättnad.

Snart skall jag tassa ner till tv. Big Brother vankas.
Puss & Kram

1 kommentarer

Mathilda Eckersjö

13 May 2012 20:25

Nu håller vi tummarna för dig att hon kommer snart så att du slipper bli igång satt. Kram :)

Kommentera

Publiceras ej