... när man dammsugit hela undervåningen innan klockan 8 på morgonen.
... när man hittar nya bullpapper intryckt på konstiga ställen.
Igår var vi på babyöppet och mös med alla andra bebisar och föräldrar. Massa kaffe intogs. Och Elvira tog sina två första steg, på babyöppet. Det var stort! Vilken rysning jag fick i kroppen. Helt galet. Inte kännt så över E:s andra vunna kunskaper/utvecklingar, men just det där med att ta sina första steg, det var en helt obeskrivlig känsla. Två dagar innan sin 10-månadersdag.

Gick en sväng med Felicia & Milo efter att vi gjort Bonum. Hörnemosserundan. Gick fint på isbanan då också, fast det var halt. Väldigt halt. Men ändå. Sen rattade jag vagnen hemåt. Vi åt mellis, jag lagade en gryta som skulle ätas till middag, packade badkläderna och styrde bilen (ja, tar bilen ner till torget då, den korta biten. Finns inget bra ställe att ställa vagnen på, plus att det blir gör sent och vi skall hem och äta middag osv. Bekväm.nu) ner till torget för sista babysimmet. E dök två gånger. Hon älskar att bada, som en fisk. Aldrig gråtit i poolen. Bara när jag sätter på duschen - därför hoppar vi den numera. Hon blir H Y S T E R I S K annars!

R hade värmt på grytan tills vi kom hem och så kokade vi nudlar. Perfekt. E gillar min mat, det är bra. Hon stendäckade med vällingen i munnen klockan 19. Och jag var helt slut och gjorde ingeting därefter.

Idag har vi hittills dammsugit undervåningen, ätit frulle, lekt, duschat och nu sover E. När hon vaknar blir det lunch för oss båda och sen är det dax för föräldragruppsträff. Vi skall snacka "Olycksfall", vilket E redan varit med om. Men ja :)

Nu skall jag göra ordning köket och förbereda lite lunch.
eller inte, E vakna nu.

Hare gött, HAJ!

Kommentera

Publiceras ej