Imorgon är det den där berömda BF-dagen.
Dagen då Beskin är beräknad att göra entré till världen.
Tror däremot inte att det blir som så, fast en kan ju alltid hoppas.
Håll era tummar å tår.
 
Imorse kom Elvira inknatandes till oss vid klockan 5, och självklart kunde hon inte somna om. Så efter att ha lyssnat på hennes tjöt och vrid och vänd i sängen, satte jag på barnkanalen klockan 5:40. Jag var så trött. Fanns dock inte så mycket att göra förutom att gilla läget. Slumrade dock en kvart hit å dit ibland, det är däremot inte samma sak som att ha en sammanhängande och ordentlig sömn. Robert snarkade gött bredvid dock. Ibland önskar jag att min sömn alltid var lika opåverkad som hans. Honom kan en nämligen dammsuga i örat utan att han skulle reagera, medan det räcker med att någon tittar på mig eller tappar en knappnål någonstans så är jag vaken. 
 
Efter frukost satt jag och Elvira och "pluppade". Vi gjorde blommor, hjärtan, figurer och en julgran. Sedan bestämde jag och hon att vi skulle spendera dagen uppe hos mormor & morfar. Sagt och gjort - vi såg till att pappa vaknade (ja, han var uppe ur sängen klockan 10:30. Låååååång startsträcka efter sömn hos den mannen..) och sedan drog vi iväg. Vi har däremot inte gjort så mycket uppe hos dem. Jag åt vörtbröd och fick min pappas té när vi kom upp - var akuthungrig igen.. Sedan tog dem med sig Elvira för att handla lite på deras mini-ICA medan jag och Robert slappade i var sin ände av tv-soffan. Jag hade önskat Tacos till middag, så det fick jag. Passade också på att ta ett bad i deras badkar, ensam. Nåja, ensam en stund i alla fall, sedan stod Elvira och bankade på dörren och skulle prompt bada med mig också, trots att hon sagt nej till det tidigare. Lite mjölk på det (de andra drack kaffe) och tjöt för att vara åter hemma i vårt hus strax innan klockan 20. Mer spännande än så har det inte varit idag.
 
Hade tänkt byta gardiner i vårt sovrum nu ikväll, men det var lättare sagt än gjort. Hittade inte dem gardiner jag tänkt mig. Istället sitter jag nu i sängen med tv på och den nya serien på 4:an. Gottham. Vi får la se vad den ger. 
 
Imorgon skall jag till barnmorskan. Då kommer mamma/mormor ner och hänger med Elvira, så jag slipper ta med henne in till BM (det finns många anledningar till att inte göra det. Bland annat så smiskade hon BM på  rumpan första (och sista gången) som hon var med - besöket förra veckan alltså. Pinsamt värre..). Därefter måste jag till Apoteket på Östra för att plocka ut mina sprutor och sedan finns det inga fler planer för dagen. Allt detta tar ju dock max 2,5 timme och det sker på förmiddagen. Så om det inte är allt fördjävligt väder så får vi la hänga ute en stund. 

Robert börjar förövrigt jobba imorgon igen. Så han får verkligen se till att han är ständigt kontaktbar ifall att allt skulle sätta igång när han är på jobbet - förhoppningsvis startar det på kvällen när vi alla är hemma. 
 
Hej så länge!
/ C

Kommentera

Publiceras ej