Den där huvudvärken har hållt i sig hela dagen. Så fort Alvedonen släppt smyger värken fram igen. Lagom uppmuntrande.

Min bror var med ner till oss tidigare idag. Han och mamma körde 6 mil för lite frulle och promenad med mig och Elvira. Mysigt är det när dem kommer ner, bara sådär :)

Elvira och jag satt ute i solen en stund idag. Min plan var att hon egentligen skulle fortsätta sova i vagnen så jag kunde njuta av värmen - icke! E skulle upp ur vagnen och mysa in sig i min famn. Det vart fem minuter i solen, kanske tio min. Efter det tyckte E det var tråkigt så då gick vi in. Måste köpa skalbyxor till E så hon kan krypa runt utomhus också..



Inne skapade vi två teckningar med fingerfärg, tillsammans. Skall hänga upp dem nere i tv-rummet tänkte jag. Fylla huset med små konstverk av Elvira. Kreativt och lätt att byta ut när man känner fört. När man målar med fingrarna blir man kletig och behöver bada bort all färg. Det kan vi konstatera i alla fall.



När R kom hem åt vi tacos, såklart. Sen vart det lite mer bad för trollet (mat överallt...). Jag gick och la mig på sängen med dunder i hela hvudet och en ipren i benet, medan R gosa med E och la henne för natten.

Nu kollar vi på någon dokumentär och jag har plastpåsar på fötterna (fulla med rapsolja - en framtida huskur för trötta, torra och fnasiga fötter?).

Tjohooo från oss pensionärer.

Kommentera

Publiceras ej