För sisådär två och en halv månad sedan uppdaterade jag senast min blogg. Medger att jag inte är världsbäst på detta längre - har så mycket annat som faktiskt går före att uppdatera bloggen.. Ibland kan jag dock få tummen ur, typ som nu :)
 
Elvira är världens bästa trollunge. Vårt finaste allt som vi älskar över allt annat. Inget kommer före henne. Inget. Vi är så faschinerade över hennes utveckling. Tänk att hon för snart 10 månader sedan ploppade ur mig. En liten bebis på 3820g, som frös och skrek i två timmar. Vi tyckte inte alls det var jobbigt, hon var ju det finaste vi sett - trots att hon skelade värre än något annat, hehe. Då trodde vi inte att det skulle gå så fort för henne att utvecklas - men jodå. Vid drygt fyra månaders-ålder kunde hon sitta upp, och vi började lite lätt med smakisar. När hon var ca sex månader så drog hon sig upp i sin säng - dax att sänka botten så hon inte skulle ramla över. Sen har det gått undan, månaden efter, började hon krypa. Och nu går hon med stöd, mellan allt. Inte en lugn stund. Högt och lågt är hon. Det är så häftigt detta!

Just nu står strumpmarodören Elvira bredvid mig, och ja, leker med min strumpa. Hon älskar strumpor. Förstår inte vad som är så roligt med dem, men uppenbarligen är dem väldigt roliga.

Det börjar bli vår ute. Vad vi har längtat! Solen lyser och all is på vår väg har börjat smälta. Inte en minut försent. Övervägde nästan att köpa broddor, som en gammal pensionär.

I maj börjar jag jobba igen. 40%. Två dagar i veckan, fram till augusti. Då skall vi skola in Elvira på förskola. Och vi skall båda två jobba 80% efter det. Då kommer Elvira vara ledig en dag med pappa och en dag med mamma.

Nä, om vi skulle ta och göra ordning oss och sedan gå på promenad i vårvädret och höra fåglarnakvittra medan snön smälter. Det är ju trots allt 1 mars och Elviras första namnsdag - det måste firas på något vis. Typ med en promenad :)

Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej