I torsdags åkte jag och E till Lerum för att göra Systembolaget osäkert.. med vagn. Det är faktiskt svårt att göra det, shoppa med vagn alltså. Och speciellt när människor står i vägen och vägrar flytta på sig. Fick gå fram och knacka en ful och äcklig gubbe (som stod och stönade) på ryggen och be honom flytta lite på sig så att vi kunde komma fram. Köpte några öl till R och ett vitt vin till mig. Mitt favovin Organic. Därefter gick vi runt i Solkatten en stund. Jag köpte två pyjamaser till Viran och en midsommar-dress till henne. Vid 14-tiden var vi hos Malin & Oliver för en fika. Hon är med i föräldragruppen som vi är med i, och nu drog vi igång första dejten - tyvärr kunde ingen annan delta, men det gick bra ändå. Jättetrevligt var det, trots att både Oliver och Virus låg och sov mestadels av tiden.
 
På fredagen var det ju självaste midsommarafton. Tjohej vad vi dansade runt stången, eller inte. Vi gick inte ens dit. Dåligt med information och vi fann informationen alldeles för sent för att kunna planera om dagen. Vid 13-tiden åt vi lunch (potatis, sill, prinskorv, köttbullar, janssons, sallad, falafel till mig, ägghalvor, baguetter och gräddfil m. gräslök) tillsammans med mina föräldrar, R:s föräldrar, hans morfar, syster och pojkvän. Nio vuxna var vi, och lilla E då såklart. Sen spelade några av oss kubb i regnet och därefter vaknades rastning av hundarna. Vid 17:30-tiden fikade vi (Rabarber- & hallonpaj, jordgubbstårta, jordgubbar, glass & grädde och kaffe) tillsammans och sedan åkte R:s föräldrar och morfar hem. Mamma och jag gick en promenad, Hörnemosserundan, med hundarna, medan pappa, R och Sofia & Olle kollade på någpn film. När vi kom hem fixade vi med det vi skulle grilla och åt vid 21-tiden. Då drack jag av mitt goda vin :) Ett glas att njuta av, mums. Sofia & Olle gick hem efter maten. Mamma & pappa sov hos oss.
 
Midsommarfin tjej
 
Ludde sov hos oss hela natten - på morgonen mös han med E

Igår, lördag, gick jag och E upp vid 8:30. Pappa och Virus låg och gosa hela morgonen, och sedan hade han henne hela dagen. Förutom vid måltiderna. Till frulle åt vi jordgubbar och mjölk. Så smarrigt! Vi fikade lite på dagen, åt rester på kvällen, och så åkte dem hem till Herrljunga vid 17:30. Jag, R och E satt i soffan och mös hela kvällen.
 
Här är vi vakna, men ...
 
... efter fem minuter somnade E. Jobbigt att mysa med morfar en hel dag.

Imorse var jag helt slut, så trött. Väckte R klockan 9 och sa till honom att jag också vill sova och att han kunde ta E - vilket han gjorde. Jag vände mig om och sov till 10.Då trodde vi att damen ville ha mat, men hon låg bara och log med stor och öppen mun med tutten i. Nope, hon var inte hungrig. Har satt på en maskin med tvätt, och inte gjort så mycket mer. Druckit kaffe, som nu är slut. Vi måste handla sedan.

Japp, det var våran midsommarhelg det. Hoppas ni andra också har haft det bra.
Puss & Kram
 

2 kommentarer

Mormor

24 Jun 2012 15:22

Hej
Det låter som en skön helg med gemenskap över generationsgränserna, precis som det ska vara:) Vi har också haft en skön helg, fast inte med så mycket utåtriktad gemenskap. God mat, koll på dansande på midsommarafton och lite pyssel i trädgården, mest från altan. Underbart med de fina bilderna på Elvira. Vi kollar båda. Ha det, kram

carolina

06 Jul 2012 19:11

Gud vad söt hon är! Haha, dom är roliga när de ligger och flinar med tutten i munnen utan a tt äta ;)

Kommentera

Publiceras ej