R har nyss dragit till jobbet. Han skall som sagt jobba natt hela veckan. Så på dagarna får jag och E vara lugna och inte föra allt för mycket oväsen, och på nätterna kan vi härja bäst vi vill. Eller ja, inte för att jag vill det, men E kanske vill. Who knows? Men jag har lite planer för veckan i alla fall.
  • Tisdag: 11:00 BVC.  12:30 Dejt med Anna i Bellevue.
  • Onsdag: "Fira" nationaldagen med icke-fikande-föräldrar i Herrljunga/Grude.
  • Torsdag: Frågetecken.
  • Fredag: Frågetecken.
Japp, så ser det ut resterande vardagar framöver i veckan. Hoppas på att lille Alvin skall bli frisk från feber och ögoninflammation så att jag och E kan dejta honom och Lina, kanske på torsdag? Om han nu är frisk då. Vi får se. Annars finns det ju lite och göra här hemma, som att dammsuga och tvätta. Och ja, man kan dammsuga även när R är hemma och sover. Han vaknar ändå inte.

Förövrigt kan jag meddela att jag för första gången har lagt bud på Tradera. Ja, det är sant, jag har vågat! Och jag leder, för jag är den ända som har budat ;) hehe. 22 minuter kvar tills aktionen stängs, och vinnaren är jag. Hehe, känns som en tävling. Hur som så är det en bärsjal. Helt ny, från MMH Barnkläder i Göteborg. 195 kronor är mitt bud (plus frakt) och skulle jag trycka på "Köp-direkt-knappen" så skulle den kosta närmare 400 kronor. Så, om jag nu kammar hem detta (vilket jag tror att jag gör) så skulle jag göra en ganska bra affär, tycker jag.

E sover, igen. Hon har badat. Och kissat på handdukarna som låg på golvet. Duktig flicka. Hon var jättearg idag efter att hon badat en stund. Det brukar hon inte vara - hon älskar att bada annars. Men, så var det det där med mjölkmaskinerna.. hungern var ett faktum och hon skrek "jag-vill-ha-mat" på sitt språk. Tillslut fick E mat. Och då vart hon nöjd :)


Jag och Elvira vilar på soffan

Egentligen skulle jag kolla på Alcatraz nu, men vi spelar ändå in det eftersom att R missar det idag. Så jag kollar med honom imorgon istället. Jag vill ju titta med honom, och inte med mig själv. Det är tråkigt. Jag kollar aldrig på tv själv. Då sitter jag hellre vid datorn och finular.

Nu ska jag göra kvällsmat.
Puss & Kram



Kommentera

Publiceras ej