Inatt har jag sovit bra. Jättebra. Superbra.
GRYMT-JÄVLA-AS-BRA!


E sov en hel del igår faktiskt, från eftermiddagen. Hon var vaken ibland, käkade lite, la av några brakare kontra rakabajsare och sen däckade hon igen. Trodde helt seriöst att hon skulle vara piggelin 2000 inatt bara för det. Men icke! Jag tog min bebis och la mig i sängen närmare klockan 23 och somnade på två sekunder.  E sov redan. R var vaken för han skall vända på dygnet inför nattjobb veckan som kommer. Klockan 1:30 vaknade jag av att E knorrade runt lite, dock samtidigt som hon sov. Uppfattade henne däremot som lätt sovandes och hungrig. Så jag drog fram mjölkmaskinen och matade bebisen. Som en bambatant tryckte jag upp tutten i ansiktet på henne och bad E ta den, för annars skulle de sprängas, och det vill nog varken hon eller jag - eller R. Hon åt, och var piggelin till 2:30 / 3, typ. Då satt vi nere hos R och kollade lite på tv. Klockan 6 vaknade hon igen, samma visa. Fram med mjölkmaskinen, tryckte upp tutten och bad henne snällt äta - sen däckade hon och jag kollade på barnprogrammen på TV4 (Tom & Jerry om någon undrar). Klockan 9 gick vi upp för dagen, eller ja, jag gjorde. E har fortfarande på sig pyjamasen. Och hon sover förövrigt nu igen och har gjort i ca 30 minuter nu.

Vad passar denna nybilvna mamma på att göra när det är tyst i huset, både R och E sover, katterna är ute och ränner och allt som hörs är ett litet snarkande från en miniperson. JO, det stavas K-A-F-F-E! Jag dricker kaffe och sitter vid datorn. Vilket jag i princip aldrig har tid med längre. Fräckt att jag kan få sitta här liksom :) Annars, när E sover, så brukar jag fixa med tvätten, göra ordning mig själv, eller hålla på i köket. Ja, alla det där hushålls-sysslorna ni vet. Egentligen skulle jag behöva göra det nu med, men idag prioriterade jag mig själv, i alla fall för stunden.

Nu skall jag spana runt lite på nätet och se vad jag har missat. För det ända jag uppdaterar på mobilen är facebook och aftonbladet. Så ni förstår att jag måste ha missat en del annat, som blogginlägg och nya hus ute på Hemnet osv.

Vi hörs i gryningen ;)
Puss & Kram

2 kommentarer

Anonym

03 Jun 2012 12:51

Känner igen mig :) En halvtimma framför datorn själv i ett annat rum är GALET skönt ibland. Man värderar sin egentlig på ett helt annat sätt nu! Även om man älskar sina barn är det viktigt att få en paus :)

Liw

03 Jun 2012 20:50

sv: tack, ja jag tror det... visst vikt och storleks begränsat men kolla på hemsidan =)

Kommentera

Publiceras ej