Är det bara jag som är rädd för älgar eller? R tycker att jag är superlöjlig som är rädd för dem. "Sluta nu Carin, de kan ändå inte göra dig någonting!" brukar det låta från min man. Ehm. Jag är helt hundra på att de faktiskt kan göra mig någonting, typ springa ner mig, bita mig, jaga mig, stånga mig, ja, listan kan göras lång. Jag är helt seriöst rädd för dem! Typiskt att jag bor i skogen då, känns ju vädligt passande. Och det är faktiskt en älgko och hennes kalv som bor bland träden hos oss. Jag har sett dem på samma ställe i två dagar nu, och inte är de rädd för oss inte. Men jag är för dem..



Har jobbat idag, mellanpass (7:30-15:45). Väldigt lugnt har vi haft det däremot, hela sju barn. Många är lediga för att de har föräldrar/syskon som är lediga pga sportlov, några är sjuka och andra är schemalagt lediga idag. Så vi har haft det väldigt lugnt, både igår och idag faktiskt. Har fått upp födelsedagskorten på väggen idag, känns bra. Har haft lite ångest över att jag inte blivit klar med dem faktiskt. Men nu så! Förresten så älskar jag mitt jobb när man märker att våren är på gång. När solen lyser och man ser hur snön smälter. Plusgrader is the shit! Heja våren! Snart är alla overoller, vantar, halsdukar, mössor och raggsockar ett minneblott! Ni anar inte vad jag längtar :)

Idag jobbar R över till klockan 19. Det är inte alls roligt. Jag vill ha honom hemma när jag är hemma. Men det går ju tyvärr inte alltid att lösa och jag vet ju att han har mycket på jobbet just nu också. Så det är bara till att gilla läget. Men jag lagar ingen mat idag, det får han fixa på vägen hem faktiskt - pizza med andra ord.

Igår var det alla hjärtans dag. Hade vi något romantiskt? Nej. R uppskattar inte blommor & choklad på samma sätt som jag. Av mig fick han två dosor snus.. av honom fick jag ingenting. Romantisk som få är han. Tråkigt faktiskt. En liten blomma är la inte för mycket begärt? Var hemma vid 18-tiden igår, från jobb och affären. Då ligger R och sover i sängen och inte har han tagit sig an köket som han lovade mig kvällen innan. Nej, där står kastrullen med stuvade makaroner, disk och mer därtill. Kul! Så innan jag kan fixa maten var jag tvungen till att städa i köket. Sur vart jag. Där låg han och snarkade. Kastade snusdosorna i ren vrede på honom och gapade lite nonchalant "grattis på alla hjärtans dag!". "uh, va?" får jag som svar då. Suck och stön. Jag fixade middagen, pannkakor, drottningsylt & vispgrädde. Sen kommer han upp från sängen och säger att han varit hemma sedan klockan 14:30 och att han mår dåligt, men att han skall jobba imorgon (läs:idag) ändå. Skitgubbe tänkte jag. Om han nu var hemma så tidigt hade han la kunnat fixa lite här hemma åtminstone? Nope, tydligen inte. Kan inte låta bli att tänka på hans sjuktillstånd som med den där gubben i reklamen för flera år sedan; "ni kvinnor snackar om att föda barn, men då skall ni bara veta hur det är när en man är förkyld" och så sitter gubben med huvudet under en handduk ovanför en skål med hett vatten. Herregud! Män blir så ynkliga vid minsta lilla symtom på sämre tillstånd, det inkluderar även min man, uppenbarligen.


Måste fixa en dejt med min chef förresten. Fick hem brevet från Försäkringskassan idag och där i låg en blankett som min arbetsgivare skall fylla i och som jag endast skall skriva på. Har mejlat min chef angående passande dag för dejten, hoppas på en tid imoron eller på fredag. Men vi får la se hur det går. Vill få pappret ifyllt såfort som möjligt.

Ikväll är det mästerkockarna på tv.
Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej