Har varit hos barnmorskan idag, R var självklart med ♥. Nästa besök är om två veckor. Besöket var lyckat och positivt, känns jättebra :)

Vikt: +/- 0 kilo. Jag har nu samma vikt som när jag skrevs in som gravid i augusti. Perfekt! Hur jag har lyckats att inte gå upp något? Kräktes varje morgon från v.7 - v.17. Och fettig mat/godis gick inte ner, bara tanken fick mig att kräkas.

SF-mått: 35, sist jag var där låg det på 32. (Livmoderns storlek)
HB: 123. Superbra! Mina järntabletter som intas varannan dag har gjort sitt. Sist låg jag på 112.
Glukos: 4,5
Blodtryck: 135/80
Fosterljud: 127. BM frågade mig om jag anser att bebisen är lugn i magen, och det gör jag. Trots att jag inte har något att jämföra med, så känns det ändå som en väldigt lugn bebis. Hoppas att den är det när den ploppat ut också...

Bebisen är fixerad och fast. Den ligger i startsäkert läge med andra ord. Om den väljer att ploppa ut nu, så gör den det. Men jag råder den att stanna till 1 maj, åtminstone.

Den här graviditeten har ändå gått väldigt bra, utan några komplikationer eller händelser. Visst, lite ryggont då och då, kräkningar och viktminskningar. Men det är inget som en superwomen som jag inte kan hantera ;) Heja mig!

2 kommentarer

Jenny ( lillasyster )

13 Apr 2012 10:28

Grattis min älskade storasyster :)

carolina -bakar bebis i magen & cookies i ugnen

14 Apr 2012 13:17

Skönt att det gick bra :-)Superbra HB ju :D

Kommentera

Publiceras ej