Fjärde dagen som jag är hemma och är föräldraledig, utan bebis. Japp, så är det. Här sitter jag i min ensamhet och gluttar på tv dagarna i ända, typ. Eller, idag är egentligen första dagen jag är helt ensam. I måndags kom min lillasyster och sov över till tisdagen. Så i måndags så tittade vi på film och gick en kort (men låååååång) promenad. I tisdags for vi till Lerum och lunchade och kollade i affärer. Igår, onsdag, blev jag "våldgästad" av Lina & Alvin. Fick stressdammsuga innan de kom och duscha när de var här, hehe :) Sen satt vi och fika och tjötade, matade Alvin och hade det trevligt. Jag insåg hur mycket vi behöver barnsäkra i vårt hem när vår egen bebis är i Alvins ålder :)

Idag sitter jag som sagt ensam. Har kollat på tv sen klockan 9:00 och käkat frulle här nere. Har med andra ord inte gjort så mycket. Tänkte slänga in en maskin med tvätt dock, och kanske måla vaggan igen. Men jag vet inte.

Igår var jag och R och skrev på papper om att han är bebisens pappa. Så nu är han juridiskt även pappa, och inte bara tekniskt :) Skönt att ha det gjort ifall att det händer någonting. Samtidigt så är det ganska käckt att ha det gjort och inte dra ut på tiden, för det går ju snabbare för honom att ansöka om föräldradagar i sommar då. Tänker vi.

Klockan 16:00 skall jag vara hos Barnmorskan, kolla mina värden, lyssna på bebisens hjärtljud osv. R visste inte om han kunde följa med idag, men ja, han har ju varit med på nästan alla besök. Men jag måste dit i alla fall. Sen blir det la ett besök nästa vecka också, om inte bebisen ploppat ut innan. Men det tror jag inte..

Jaja, ha det gött!
Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej