Det snöar, fortfarande. Och det värsta är att det lägger sig. Det blir vitt igen! Innan hade vi knappt någon snö kvar alls, man såg gräset överallt och blommor har valt att titta upp. Nu, nu är det bara vitt, vitt, vitt. Inte okey.

Igår kunde man sitta här och sola, idag är det full av äcklig snö

Vi har nyss ätit middag.
Det blev en Curry- & grönsaksgryta, ris och kyckling. Tänkte skriva ner hur jag gjorde den där grytan, mest för min egen skull då den är kombinerad utifrån min fantasi, men också för andra om man vill testa. Det var fraktiskt riktigt god måste jag säga.

  • Hacka tre minde gula lökar och fräs i smör tillsammans med tre stora vitlöksklyftor i en gjutjärnsryta.
  • Släng ner en grönsaksbuljong.
  • Rör om tills löken mjuknat.
  • Häll i frysta wookgrönsaker och några brysselkål.
  • Låt grönsakerna mjukna och rör om.
  • Häll i ett mindre glas med vatten.
  • Låt det puttra ihop.
  • Häll i lite vispgrädde/matlagningsgrädde och låt det återigen puttra en stund.
  • Krydda med salt, peppar, MASSA CURRY och lite paprikapulver.
  • Låt grytan puttra ihop.
  • Till sist häller du i en mindre burk med kikärtor och rör om.
  • Därefter börjar man med riset och kycklingen. När det är klart, är grytan klar.


Matlåda till Robert

Nu skall jag inte göra något, igen. Dricka kaffe skall jag nog göra.
Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej