Skodan är hämtad och står nu redo för en tur & retur imorgon, till stan och hem igen.

Måste bara säga att jag gjorde en grymt god middag idag. Bandpasta med en krämig gräddsås. Tänkte printa ner receptet här också, ifall någon skulle känna sig sugen. Okey, är ni redo? Här kommer det;


Gräddig Pasta
ca 4 portioner

Ingredienser
1. 280 g tagliatelle (bandpasta, körde grammen på "måfå")
2. 1 dl torkade tomater i olja
3. 1 rödlök
4. 2 paprikor
5. smör
6. 2 dl vispgrädde (använde själv matlagningsgrädde, funkar kanon)
7. 1 dl riven ost
8. 1 kruka basilika
9. Ev. pressad vitlök
10. Salt
11. Peppar

Gör såhär;
1. Koka pastan enligt anvisningar.
2. Strimla tomater (häll av all olja!), lök och paprika - fräs i smör.
3. Tillsätt grädden och låt koka i ca 2 - 3 minuter.
4. Vänd ner ost, strimlad basilika (ev. vitlöken) och pastan.
5. Salta och peppra efter behov.
6. Servera direkt!
Riktigt gott!

För er köttälskare - klipp över lite skinka på den serverade tallriken.

Skall strax hoppa ner i sängen tänkte jag, sova är bra. Bör gå upp vid, ja, senast klockan 6:30. För jag vill komma iväg vid 7:30 till stan. Ibland kan det vara svårt med parkering. Om jag har turen på min sida, så finns det parkeringar på det stället som man bara betalar 6 kr/timmen för. Hoppas Hoppas Hoppas. Skall plocka upp Lina i Olofstorp också, blir nog en lite frukost i stan när vi kommit fram.

Idag har jag varit lite duktig. Hela tre inlägg. Applåder!
Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej