Nu var det nästan hundrafemtio år sedan jag blogga :/
Men vi lever fortfarande :)
Babylivet och Instagram har helt enkelt tagit över.
 
 
R har semester just nu, han är inne på sin andra vecka. Och hittills har vi varit på mini-semester upp till landet (Östergötland) med mina föräldrar och lillebror. Vi bodde fem vuxna människor i en husvagn, plus liten bebis. Det gick bra, tro det eller ej. Elvira väckte aldrig någon på natten, förutom mig då. Men det kan ju också bero på att jag är så förbannat lättväckt. Vi grillade, träffade släkt, badade, och hade det lugnt. Och det gick superbra att köra en fyratimmars tur med bil och bebis. Planerade ett stop på ditvägen i Jönköping. Fick väcka E för amning, och sedan somnade hon om igen. På hemvägen skulle hon prompt äta i Ödeshög, samtidigt som jag käkade på vägrestaurangen Dinners. Tackar. Men som sagt, både jag och R tyckte det gick över våra förväntningar att resa och bo med liten på så liten yta bland massor av folk.
 
Annars har vi spenderat dagarna här hemma i huset och på tomten. Det har rensats på vinden av R's syster och föräldrar - så nu är den tom. Hallelujah. Och så har svärfar satt in en varmvattenberedare. Så nu kan jag duscha i mer än 2 minuter utan att varmvattnet tar slut. Ännu mer Hallelujah. Och så har jag klippt gräset två gånger, på två dagar. Det var lite långt innan nämligen... :) Rensat bort stenkanter från förredetta rabatter har jag gjort också. Gräsmatta får det bli istället.. jag är nämligen inte så grön om fingarna och rensar inte rabatterna. Då är det bäst med gräsmatta tills jag känner för att börja rensa ogräs.
 
Är dock bra på att shoppa ;) Både R och jag. Han har köpt nytt högtalar system. Jag förlängde mitt mobilabonnemang och fick då ny mobil (Samsung Galaxy S3). Och så har vi beställt den Babyvakt så att Elvira kan börja sova inne i sitt rum snart, och vi kan ändå ha koll på henne. Och så gillar jag att köpa kläder till henne.. :)
 
 
 
Senast på BVC mätte vår lilla fröken hela 60,5 cm i längd och vägde 6665g.. vid 9 veckor och 2 dagars ålder. Det är en stor tjej vi har, stabil och världens finaste dam.
 

Skall försöka bli bättre på att uppdatera här. Tycker ju ändå om att blogga. Men just nu har det varit något glest mellan inläggen. Men det kommer.
 
Nu hoppas vi på högtryck i regnsommarn.
Puss & Kram
 

Kommentera

Publiceras ej