Idag har varit en bra dag, en fin, solig och mysig dag.
En dag att vara nöjd med.
 
Uppe med tuppen (läs: Elvira) vid klockan 6:30 imorse. Vinkade hejdå till pappsilappen. Mumsa frulle i soffan framför MixMegapol & Morrongänget. Bästa luringen på länge! Elvira röjde runt på undervåningen, körde vagnen och prassla papper. Slängde håret under duschslangen och gjorde en sk. snabbdusch. Elvira stod och kollade på, räckte in handen och kände på vattnet, garva, hämtade sin mockasin och slängde in den i kabinen flera gånger, och jag slängde ut den - och så häll vi på.

Vid klockan 10 var vi nere på jobbet. Tjingsa av mina två fina kollegor, båda två pga bebisar. Hinkade en halv mugg kaffe, hejade på mina gosebarn på avdelningen (som alla tjöt av lycka när de fick syn på mig. Bra betyg där, efter snart ett års frånvaro som "fröken"!) och dem hejade på Elvira. Fortsatte minglet i personalrummet medan Elvira lunchade. Sen drog Dunia & Inez, jag & Elvira och Felicia & Milo på långpromenix. För min del vart det hela 8,6 km. Känns i vaderna nu..

Elvira och jag mumsa pannkaksmellis i vårsolen på tomten. Perfa. Kombon av sol till mamma och pannkaka till barn, gick fint, och var underbart skön. Bör testas flera gånger. Vart sugen på mer promenad, men då sket Elvira, så ja, det var la hennes svar på en till promenad. Vi gick in istället och lekte. Sen kom morbror Johan på oväntat besök. Sörpla kaffe i 30 minuter och drog sedan vidare.

Efter det har vi egentligen inte gjort så mycket. Elvira åt middag och tog ett bad. Pappa R kom hem och myste med oss. Vid 18:30 var E så trött så det vart en tidig kväll för henne. Däcka direkt efter att vällingen var slut. Då åt jag och R något så lyxigt som fryspizza...... jag ville hellre ha tacos, men det tyckte mistern att vi skulle äta imorgon istället, så ja.

Vet inte vad vi skall göra på kvällarna längre, så uttråkad! Kul och glo på tv liksom, när det inte finns något att titta på. Blä. Får la ta mig ett glas vatten och se glad ut. Jippie!

Kramkalas.

Kommentera

Publiceras ej