Igår gick vi en lång morgonpromenad, 5 km, Kyrkrundan. Elvira hade pyttefeber, men alla behöver frisk luft en gång om dagen. Hon sov sig igenom hela promenaden, förutom den sista kvarten. Tänkte dock inte på att ett det i ett skogsparti inte kommer åt någon sol ... Hej halkbana! Envis som jag är tog vi oss igenom ändå, men det måste sett ut som Bambi på hal is. Hälsade på farmor, farfar och min kusin Jessica på kyrkogården innan vi gick hem. Och väl hemma hittade vi Snödroppar i vår rabatt ♥ V Å R !





Sent igårkväll vaknade Elvira från sin sömn och grät. Mängder med tårar kom, och så slumrade hon om i 30 sek igen, för att vakna upp och gråta strax därefter. R tog henne den förata stunden, sen tog jag över och höll säkert på i nästan två timmar. Inget hjälpte. Jag buffade, sjöng, gosade och kramade, satt tyst med henne mot mig och strök henne över ryggen, försökte avleda henne med vatten osv. Nackdelen med små barn är att dem inte kan tala om vad som är fel - kanske hade hon ont någonstans? Gav henne alvedon, men tyckte inte den hjälpte heller. Närmare kloclan 1 så var allt lugnt, Elvira sov mellan mig och R. Visst, jag ligger som en kratta då, men det är det värt. Bara trollet sover och känner sig trygg.

Imorse fick jag 20 minuters sovmorgon. E vaknar alltid som senast vid kl 7, som tidigast kl 6. Idag fick jag sova till 7:20. Woho! Så nu har vi myst med frulle, barnprogram, bajsblöja och m a s s a k a f f e .




Snart kommer mamma/mormor hit. Får se vad vi hittar på. Kaffe lär det bli iaf. Och kanske kan jag få ta mig en dusch?

Glöm nu inte att det är Internationella Kvinnodagen idag!
Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej