Började dagen med en riktig slappemorgon. Jag vaknade av självmant vid klockan 7:30 men somnade om en stund till när jag insåg att dem andra två fortfarande sov. Elvira väckte mig strax efter klockan 8. Hon satt på kökssoffan och inspekterade blommorna i fönstret, ropade på mig för att berätta att hon minsann hittat en till fjäril och den ville hon leka med (har blomsterfjärilar i krukorna - nåja, hade. Det finns bara en kvar ... ). Vi låg och mös i sängen framför barnprogrammen en stund därefter, hela familjen. 
 
Ringde till barnmorskan idag för att fråga om de kunde fixa mer recept på mina sprutor. Det visade sig dock att både jag och Robert missförstått läkaren på förlossningen om att det bara fanns ett uttag på receptet - ifall jag inte skulle tåla Innohep heller. Men tji fick vi, det fanns faktiskt ett uttag till. Så vi åkte till Apoteket vid Östra Sjukhuset på eftermiddagen för att plocka ut sprutorna, men det fanns bara den ena dosen - den andra dosen fick de beställa och den skall jag hämta hem på onsdag. Om inte Beskin valt att komma på sin BF-dag som är nu på onsdag. Det har jag svårt att tro, men en vet ju aldrig. Kanske - men troligen inte.
 
Drog en sväng till Kortedala och svärföräldrarna efter Apotekesärendet. Elvira lekte, vi fikade och så kollade vi på gamla foton. Bland annat såg vi väldigt många bevis på att Robert är en kopia av sin far. Ve och fasa :) Helt galet lika är dem när en kollar på bilderna från förr, när Robert själv var liten.
 
Var hemma klockan 18 och hade egentligen bara tänkt servera yoghurt, cheerios och smörgås till kvällsmat här hemma (åt sen lunch innan vi fort på äventyr) men Elvira ville inte ha något av det. Slängde därför ihop makaroner, frysta köttbullar/falafel samt fräschade till en sås vi hade i kylen. Det vart gott och trollet åt med god aptit. 

Nu sover damen i huset, Robert spelar tv-spel och jag rulltar runt på nätet bland alla möjliga olika sidor. Lär fortsätta med det, om jag inte hittar något att titta på istället. Allt i väntan på att Beskin väljer att titta ut och göra entré till världen. 
 
Ps: Om någon får för sig att köpa bäddsätt till våra barn så önskar jag mig dessa två från märket Majvillan. Tyvärr är jag själv för snål, men om någon annan känner sig rik och givmild så varsegoda ;) 
Köpes exempelvis på http://Jollyroom.se för den som undrar. Ds.
 
Majvillan Körsbärsdalen Turkos

Juniorsäng - 649 kronor
 
 Spjälsäng - 425 kronor
 
Majvillan Körsbärsdalen Gul
 Juniorsäng - 649 kronor
 Spjälsäng - 425 kronor
På återseende.
/ C

1 kommentarer

Anonym

05 Jan 2015 20:43

Förstår att du är snål, för dom va ju inte billiga.. Håller tummarna för att beskin INTE väljer att stanna för länge i magen :)

Svar: Haha, nej dem är inte billiga - men helt galet fina :) Finns som tapet också. Är bra sugen på printet i Turkost isf. Ah, to die for <3
Carin

Kommentera

Publiceras ej