Känner att jag kommit in i en period med lite sämre uppdagering på bloggen, igen.
Allt är som vanligt med andra ord :)

I lördags drog vi upp till Herrljunga och mina föräldrar. Vi lånade pappas sticksåg och kollade efter ett verktyg som man använder när man lägger golv. Vi köpte med oss lite fika också, så det vart kaffe och bulle när vi kom hem till mamma och pappa. En slätkrans köpte vi, äkta farmor-anda i det :) Det är då fikat smakar som bäst, när man samtidigt tänker lite på farmor ♥ Usch vad jag saknar henne!

På söndagen åkte vi till ByggMax för att köpa det där verktyget som vi behövde till golvläggningen. Vi kom nämligen fram till att en kofot snarare ställer till problem än hjälper till vid golvläggning. Vi kommer ju lägga mycket mer golv i huset, efetrsom att allt skall renoveras, så vi behöver ändå det där verktyget. Därför sved inte 170 kronor så mycket i plånboken, trots de få slantarna vi har kvar tills lönen kommer. Efter ByggMax drog vi till svärisarna i Kortedala och drack en kopp kaffe och därefter direkt hem.

Golvet blev lagt i bebisrummet!

Ekparkett från ByggMax

Nästa helg har jag bokat in min pappa till hjälp för målning samt justering av dörrkarmen. R blir bara irriterad och arg på karmen när den inte blir som han vill. Skitsur är han på den! Så innan han pajar den mer så får min kära pappa hjälpa oss med den :) Tänk vad gött det hade varit om vi fått ordning på rummet, nästan helt i alla fall, nästa helg. Som jag har längtat! Lister och fönster- & dörrfoder är ju sådant finlir så det kan man fixa när som och hur som. Men känslan när rummet är så gott som klart, den kommer vara obeskrivlig! Efter det blir det massa shopping av möbler :) Det skall bli så kul!

Nu skall jag fixa ett inlägg om gravidteten - håll till godo.
Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej