Fortfarande ingen bebis på ingång (läs:utgång). Jag väntar, väntar och väntar. Likaså R, tror jag. Han har tydligen sovit dåligt inatt. Vaknat varje gång jag vänt på mig. Han är nervös, han har erkännt. Men vem är inte det liksom. Jag sa till honom att jag lovar att säga till när det är på gång, när jag känner något. Och att han inte behöver oroa sig.

Ja, idag är det alltså BF+2. Alltså har jag gått över två dagar. Imorgon är det tre. Hmm. Och jag som faktiskt inte trodde att jag skulle gå över. Alla på mammas sida är födda förtidigt. Eller ja, vad jag vet från att mamma föddes. På pappas vet jag faktiskt inte.. och R, han är två dagar sen. Och ja, det har vi ju snart passerat också. Segare skitunge får man ju leta efter. Skulle vara snällt av den att komma nu. Jag hoppas åtminstone slippa gå till Barnmorskan på måndag och visa upp magen igen. För då skulle vi också boka in igångsättning i Borås, om det behövs. Och ja, det hade ju varit skönt att slippa det..

Idag har jag inte gjort något speciellt. Har fikat lite, gått på promenad, dammsugit, tvättat, vikt och hängt. Lagat mat och källsorterat. Hälsat på farmor och farfar vid graven, och inte så mycket mer än så. Visst låter det som om livet är ljuvligt? NOT! Skittråkigt har jag just nu, när man bara vankar runt här hemma.

V.39+4 här. Alltså en bild från i torsdags. Idag är det v.40+2.


Imorgon skall jag duscha, det ser jag framemot.
Så kul har jag det.
Gonatt!

2 kommentarer

Elin

08 May 2012 22:00

Hej, vad har ni för namn till bebisen, hoppas att hon vill komma ut snart:)

frida

08 May 2012 23:15

Hej :)

hitta precis din blogg genom att du kommenterat i en annan :) Kul att du skrev borås här, jag bor oxå i borås hehe :)

Hoppas bebis tittar ut snart iaf :) Själv kom min skitunge ut natten mellan övert tid dag 3 å 4 :p

Kommentera

Publiceras ej