Idag har varit på BVC som sagt. Det gick jättebra. Förutom att E "stress-kissa" på min tröja, typ två droppar. Men ni vet ju hur vätska på tyg ter sig - ja, det sprider sig och det ser ut som om man har hällt ett halvt glas över sig, typ. Jag sket i att hon hade kissat två droppar på mig, cool och avslappnad morsa som jag är (??), och drog vidare till nästa destination ändå.


Men nu undrar ni såklart hur hennes viktuppgång, längd och huvud förändras varje vecka - eller hur?
  • 120514: 3820g, 51 cm lång och 33 cm omkrets i huvud (Nyfödd)
  • 120516: 3570g (2 dagar - hemgång från BB)
  • 120518: 3770g (4 dagar - återbesök på BB)
  • 120521: 4080g (1 vecka - hembesök från BVC)
  • 120528: 4242g, 54,5 cm lång och 35,5 cm omkrets i huvud (2 veckor)
  • 120605: 4796g, 55,5 cm lång och 36,3 cm omkrets i huvud (3 veckor & 1 dag)
Ja, som ni kan se här då så är vår "lilla" fröken snart, om några gram, exakt 1kg tyngre än när hon föddes. Hon har en stadig kurva som pekar rakt upp på datorn på BVC. En stabil unge. Som fäster blicken, håller uppe huvud och nacke längre stunder och ler väldigt mycket. En unge som är nyfiken och vill vara med där det händer hela tiden - ligga ner längre stunder som vaken går inte, då missar man ju massa saker. Så ja, detta skall nog bli bra.

Efter BVC tog jag min bebis och drog till Lerum och Lindex. Köpte några nya plagg till E, en ny mascara till mig och en amnings-BH. 600 kronor fattigare gick jag ut från butiken och körde mot Bellevue och Anna. Först vart det amning hemma hos Anna, sen drog vi till Konsum och handlade fika. Tillbaka till lägenheten, fikade, tjötade, kollade på katten som inspekterade E och hennes vagn, tjötade, drack kaffe, amma, bytte blöja, tjötade, drack kaffe och ja, så höll vi på från 13:00 - 16:något.

Fixade middag här hemma, som inte behagade mannen i hushållet. Han åt inget. Vadå liksom? Korv och makaroner äter la alla? Nej, det ser äckligt ut har jag kommit på - vi skall inte äta detta någon mer gång. sa han. Nähä du, tänkte jag. Då kan du bannemig laga din egen mat. Skitgubbe ♥

Nu är i alla fall fadern i huset och jobbar, inatt också. Så jag och E är home alone, igen. Men hon sover, och tur är la det för hon har sturlat med sömen sen vi kom hem från Anna. Kanske slumrat någon fem-minutare hit och dit, men inte mer än så. Antar att hon är väldigt trött nu, kanske övertrött till och med. Och då är det ju bra att hon sover, tycker jag. Annars kommer ju jag kollapsa av trötthet..

Imorgon är det Sveriges Nationaldag. Yeah. Eller? Hur firar man den liksom? Aldrig gjort.. Jag drar troligen upp till mina föräldrar i alla fall. E får såklart följa med. R ska ju sova.

Ha en bra kväll!
Puss & Kram

1 kommentarer

Anna

06 Jun 2012 13:08

Ska du också låta karl slippa gå fri från bebissysslor? R ska ju sova? WHAT A FUCK!?? Fan man hjälps åt med barn, 24/7! De borde man va jävligt medveten om även fast man jobbar!

Kommentera

Publiceras ej