Hade totalt glömt av att det var Sverigedagen imorses, så flaggan hissades inte ens. Dåligt av oss! Jag menar, har man en flaggstång så får man ju använda den också - men vi är superdåliga på det, faktiskt. Blev dock påmind på vägen upp till Herrljunga om att flaggan borde hissats på morgonen, när jag såg alla andras flaggstänger prydda med svenska flaggan. Men nästa år, då ska vi hissa den :)

Var uppe hos mina föräldrar strax efter klockan 11. Vi började med kaffe, och bulle till mig. Pappa hade E en bra stund, även mamma. Sen gick jag och mamma ut och kollade på fåren, lammen och den läskiga baggen (vid namn; Clark Kent). Jag är livrädd för baggen, han kan ju stångas! Men mamma säger att han är så snäll såå. Eller hur! När vi var inne i hagen så stod mamma bakom mig, och plötsligt hör jag henne skälla på Clark Kent, och visst fasen så hade han försökt äta upp henne, stånga ner henne. Jag dog lite och mamma fortsatte skälla på baggen, som gav sig. Mamma van maktkampen - bättre lycka nästa gång, Clarkan.

Medan jag och mamma var ute och spanade på ägorna, så låg E inne på morfars mage och sov. Pappa kollade på Sunes Sommar undertiden. När E vaknat så bytte mormor blöja på henne, och då tyckte mormor att E kunde ligga på morfar och lufta rumpan - så jag satt där och hoppades på att E skulle kissa på morfar, bara för att det är kul. Och det gjorde hon också, mycket. Väldigt mycket. Jag skrattade och tog min bebis och fixade en blöja till henne :)

På vägen hem stannade vi på ICA MAXI i Alingsås och shoppade lite mat. Tacos till mig och R. Var hemma vid 17-tiden. Langade över E till en nyvaken pappa R och jag fixade maten, sen fick vi byta sysslor för E vart sugen på mjölkmaskinerna igen.. Middagen åts framför gårdagens avsnitt av Alcatraz. Efter det har vi suttit och myst framför TV:n alla tre till och från hela kvällen. Jag gjorde ett avbrott för duschen, skönt!

Nu sover E för kvällen. Hann inte ens sätta på henne pyjamasen, så trött var hon :) R har dragit till jobbet nu. Egentligen tycker jag att det är riktigt läskigt att vara ensam hemma på natten, eller jag har åtminstone alltid tyckt det innan. Men nu gör jag inte det. Om det beror på att jag har E att tänka på och tekniskt sätt inte är ensam längre, eller om det beror på att jag vet att R jobbar och inte ränner på krogen, det vet jag inte. Jag vet bara att det funkar för mig att vara ensam på natten. Kanske kan det också vara för att det inte är helt kolsvart ute och inne, för lite mörkrädd det är jag allt.. :)

Hoppas alla haft en bra Sverigedag :)
Puss & Kram


Jo, jag kan inte riktigt släppa den där kommentaren, som menade på att vi var dumma i huvudet som lät R sova och att jag tog E - att han också borde ta "mer" ansvar för henne. Men såhär är det, att alla familjer har olika sätt att överleva på. Ditt/ert sätt kanske funkar för just din familj - men kanske inte för våran, osv. Samma gäller med fördelningen av föräldradagarna. Men gör det bästa som passar just sin egen familj, inte utefter vad någon annan tycker och tänker är rätt - utan vad vi tycker och tänker är rätt. Så är det faktiskt. Och R är visst med och tar hand om E, tar ansvar för henne. Men bara för att jag inte skriver att "NU har jag lämnat E 245 gånger till pappa R idag och jag har haft henne 254 gånger" så behöver det inte betyda att han inte är med och tar sitt ansvar. Eller hur? Jag blir lite smått irriterad på kommentaren ju mer jag tänker på den, och förmodligen var det de personen i fråga ville. Så nu är det punkt slut där.

Men, som sagt - det finns inte ett facit för alla familjer, utan alla gör på bästa sätt för sin egen familj.

Kommentera

Publiceras ej