... vad jag har haft det tråkigt här hemma idag.

R jobbar dubbelpass idag. Tänka sig att även elektriker kan göra det. Tydligen skulle de dra någon megakabel på 700 kg ikväll, för sådant kan man inte göra på dagen. Eller något sådant. Så han och fyra kollegor är fortfarande på arbetsplatsen och drar dessa kablar. Fyra stycken var det tydligen. Och när jag talade med R vid klockan 20 så hade de precis fått ordnat med den första (!!!!) kabeln, av fyra. Och då hade de hållt på med samma kabel sen ja, runt 16-tiden. Helt sinnes! Antar att det blir mer övertid för honom då. Inte för att jag blir ledsen för att det rullar in lite extra med kosing, men ändå. Jag har ju så grymt tråkigt här hemma när jag är ensam.

Idag har jag i alla fall jobbat. Från klockan 6:00 till 14:40, typ. Slutade i barngrupp klockan 12:45, och sen hade jag planering. Imorgon jobbar jag också tidigt pass, men kan nog gå hem vid 14-tiden. Skall ha ett avslutande utvecklingssamtal imorgon innan jag kan få dra mig.

Som tur är så ska inte R jobba över imorgon, vad jag vet. Så då får jag träffa honom igen. Vi träffades knappt igår. Han kom hem strax innan 20:00, då åt han kvällsmat framför tv:n där nere, jag duschade, och sedan la jag mig för att sova - eftersom att klockan ringde vid 4:50. Suck, jaja.

Nej, nu skall jag sova.
Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej