Ursäkta mig, men vad sjutton har blogg.se gjort med startsidan?! Hur skall jag nu hitta till alla de där bloggarna under familje-kategorin. Ååh, typiskt när jag hittat flera bloggar som jag gillar att läsa!

Har inte orkat blogga de senaste dagarna. Jag har varit alldeles för trött för det. Tre dagar i rad har jag öppnat förskolan, och det är inte jobbigt i sig. Det jobbiga är att jag blir så himla trött när jag går upp tidigt på morgonen och somnat sent. Är inte alltid superkul att hoppa upp från sängen klockan 5.

Igår var jag en sväng hos Lina & Alvin i alla fall. Egentligen skulle hon ha kommit till Gråbo, men hon hade ingen bil och jag saknade dem, så då pallrade jag mig dit. Tar ju bara 10 minuter att köra dit, så det är ju ingen större kraftansträgning direkt. På kvällen åt jag och R tacos och kollade på film. Men jag var så himla trött, så klockan 21 gick jag faktiskt och la mig i sängen. Somnade la vid 22-tiden, det behövde jag.

Idag vaknade jag klockan 9:15, men gick inte upp ur sängen förrän klockan 10:45. Jag låg och gosade med mitt täcke, läste tidningar och prata med R. Sen vart det frulle, ett avsnitt från Paradise Hotel Norge och därefter tog jag och R tag i renoveringen av bebisrummet igen. Jag spacklade hörnen då det var ganska glest på vissa ställen, R slipade taket undertiden. Sen dammsög jag rummet innan vi skulle lägga ner värmeplåten i golvet och trycka ner golvvärmeslangen. Herregud vad jobbigt det var att trycka ner slangen i det dära röret.. Jag fattar inte hur R orkar dra kabel och sådant där på dagarna, det är ju grymt trögt stundvis! Nu har vi i alla fall gjort allt som vi kunnat hittills. Visserligen kan vi lägga golvet också, men vi vill gärna provtrycka golvvärmen innan vi sätter igen allt. Ifall det finns en läcka någonstans så blir det inte kul att dra upp hela golvet bara för att man satt igen det. Nejtack, det arbetet besparar vi oss, Men innan vi kan provtrycka måste vi punga ut 10500 kronor innan. Vi har pengarna, vi skall bara göra det också. Sen lägger vi golvet och därefter målar vi väggarna vita och sätter upp listerna. Sen är det Finito! Kanske sätter vi upp en fondtapet också, det är jag nästan helt 100 på att vi gör. För att bryta av mot det vita.

Ikväll blir det potatisgratäng, kött/majskolv och sallad till middag. R vet inte om det, men jag smygfirar att vi kommit under 100-dagar till den beräknade förlossningen, den 6 maj. Han tycker inte att det är något att fira. Men det tänker jag göra ändå. För idag är det bara 98 dagar kvar :) Och på måndag går jag in i v.27.

Hoppas ni alla har en underbar helg.
Puss & Kram

Förresten, den gula motorlampan på bilen lyser igen - lyckan är total :)

Kommentera

Publiceras ej