Det blev en tur upp till Herrljunga. Med oss hade vi en sockerkaka och kaffet var klart när vi kom innanför dörren. Skål och välkommen! Min bror kom tassandes ner i shorts.. nog för att han har fotboja, men shorts? På vintern? Jaja. Såg ut som om han skulle träna, men det skulle han inte. Min lillasyster följde med oss hem.

När vi kom till Alingsås gjorde vi ett stop på ICA MAXI för lite shopping av matvaror. Några matlådor fick följa med oss hem också, eftersom att R inte tar med sig matlåderna hem igen.. utan låter dem stå och mögla istället.. fräscht. Så det har slängts en del matlådor, och nu har vi knappt några kvar. 10 kronor styck/kort pris. Perfa! För jag har ju kort på ICA MAXI :)

Väl hemma fixade jag ordning i köket, efter matlagningen igår. Ja jag är en slusk ibland. Jag erkänner. Potatisskalet låg kvar i slasken, precis som lökskalet och morotsskalet.. Tallrikar och grytor stod framme. Så ja, det vart en röj i köket innan dagens middag gjordes ordning. Jenny hjälpte mig att plocka ur och i diskmaskinen - tack. Sen vart det Köttfärssås/Linssås & Spagettie till middag. Jenny käkar GI - den stackars fick pannbiffar och sallad. Såg inte direkt kul ut och lite ledsen var hon för att hon missade min berömda köttfärssås. Men det kommer ju fler dagar då jag lagar den maten.

Snart skall jag tassa ner till tv-rummet med några cashewnötter. Jenny vill spela Yatzy, vi får la se. Annars blir det nog Wallander ikväll. Och imorgon är det dags för jobb, kl. 6:30 - 14:30. Är inte direkt sugen, men snart är jag "ledig" i ett år. Det ser jag framemot, öven om man egentligen inte är helt ledig när man tar hand om en spädis.

Nope, nu sparkar lillan på mig.
Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej