Igår morses trodde jag att förlossningen satte igång. R hade precis åkt till jobbet och jag skulle gå upp ur sängen och föra ordning mig inför jobbet. Jag ställde mig upp och kunde därefter inte röra mig. Det gjorde så ont i muffen och upp i magen. Det bokstavligen talat värkte och jag var som fastlåst. Kunde inte ta ett steg utan stod i samma position ett bra tag. Hann tänka att det var typiskt att det skulle sätta igång nu, när R precis åkt och jag fortfarande har jobb denna vecka. Tänkte att nu finns det ingen återvändo, och jag som inte vill att bebis skall komma i april! Envis som jag är så kunde jag ta mig fram till toaletten med myrsteg. Satte mig och kissa, och sen när jag reste mig upp så var det över och lugnt igen. Däremot kände jag mig konstig i magen hela förmiddagen. Det liksom ömmade och ja, magen kändes konstig helt enkelt. Efter lunch var allt som bortblåst och inget mer hände. Skumt tycker jag, men antar att det var första rejäla sammandragningen/förvärken som jag känt av. Tidigare har jag knappt kunnat relatera till vad en sammandragning inneburit - men nu så. Nu kan jag det, tror jag :)

Måndag var det igår, och det innebär också att jag gick in i v.38 (37+1 idag). Bebisen är helt mogen för att ploppa ut och skulle förlossningen starta nu så skulle ingen stoppa det. Men som sagt, april is a big no!



Igår hade jag mitt tredje utv.samtal, och ikväll skall jag ha mitt fjärde. Imorgon är det femte och sista som gäller, och sedan har jag haft alla mina samtal. Känns skönt att alla är skrivna, inplanerade och nästan helt avklarade. Hittills har det gått bra, och det är ju positivt :) Sen på torsdag är det min tidiga dag, men då är inte tanken att jag skall dra till Lina. Utan det skall jag göra på fredag, för då är det turligt nog min rullande tidiga fredag. Underbart att avsluta arbetet med en tidig dag! Hur som, då drar jag till Lina och fikar :) Och firar att jag är hemma ett tag nu. Hehe, och det är inte min idé att fira detta, utan Linas :) Hon snacka om tårta först, men vi får la se vad hon bjussar på ;) höhö.

Förövrigt är det en väldigt tunt lager med snö här idag. R vaknade och satte sig upp i sängen och sa; Carin, det är snö ute! Och jag trodde självklart inte på honom, för jag själv brukar försökra lura honom med vädret ibland ;) Men han var så himla seriös, så efter några sekunder bökade jag mig upp ur min liggställning och satte mig upp istället - spanade ut över tomten, och visst fan var det snö ute. Skit också! Sen la jag mig ner igen. Deppigt med snö. Men om det skall vara så fint väder som det är just nu, klarblå himmel, så kommer inte den där snön ligga kvar många timmar.

Nej, ha en underbar dag!
Puss & Kram

2 kommentarer

Mathilda

17 Apr 2012 10:00

Neeej! Ingen Bebis i April va det ju! :) Nu håller vi tummarna för att hon stannar där tills maj!

carolina -bakar bebis i magen & cookies i ugnen - vecka 37!

17 Apr 2012 19:54

Du kommer märka när det verkligen, verkligen är dags! LOvar!!

Kommentera

Publiceras ej