Min svägerska Sofia frågade mig idag om jag lagt ner bloggen. Nja, jag har inte slutat blogga direkt - men i perioder så orkar jag inte, har noll inspiration och vet inte vad jag skall skriva. Då skiter jag i att skriva istället, och bloggen blir lite lidandes. Jag går inte ens in på min blogg alls när jag har sådana perioder, bara läser andras bloggar. Det slutar jag inte med bara för att jag själv har en dålig period. Jag kommer tillbaka när jag känner för det och har något att skriva om...

Nu när jag ändå är här så kan jag ju informera de intresserade om graviditeten. Idag är det exakt  en månad kvar tills beräknad förlossning, 6 maj. Jag har än inte gått upp alla kilon som jag gått ner, alltså ligger jag fortfarande på minus sen inskrivningsvikten. Positivt för min egen del, efter som att man tappar ca 7 kg vid själva förlossningen. Sen tar amningen mycket energi och där förväntar jag mig faktiskt att tappa fler kilon.. så kanske blir jag en snyggare variant av mig själv om några månader.

På måndag går jag in i vecka 37, alltså 36+0. På torsdag klockan 16:00 skall jag, och Robert, vara hos barnmorskan. Och jag riktigt längtar dit! Då får vi lyssna på bebisen och jag får veta om mitt järnvärde har stigit. För när jag var där sist så hade det sjunkit ganska mycket och fick order om att äta järntabletter varannan dag. Sagt och gjort.

Annars mår jag bra, väldigt bra. Jobbar fortfarande, två veckor till. Och på dessa två veckor skall jag klämma in mina utvecklingssamtal. Men det löser sig nog. Allt går ihop tillslut. Det skall bli så skönt att få komma hem och vagga runt här i två veckor. Jag behöver det. Vila. Folk tror dessutom att bebisen kommer i april istället för maj, men där sätter jag stopp! Ska den komma tidigare så rekomenderar jag bebisen att inte komma före 1 maj. Eller ja, det är första regeln jag sätter för den. INTE före 1 maj! Jag totalvägrar att föda i april. Punkt slut.


Här är bilden från vecka 25


Och här är från idag, v.36 (35+5)

Ha det bra tills vi hörs igen!
Puss & Kram

1 kommentarer

Mormor

06 Apr 2012 18:44

Du är för go Carin! Du kommer snart att märka vem som bestämmer!! Inte du och Robert i alla fall. Bebisar är underbara och små diktatorer och vi gör allt för dom. Din mamma föddes 3 veckor före utsatt tid. Din moster bara 2 veckor:) Så den kommer på "egen" tid:) Bäst jag snor på med mitt handarbete tror jag. Vi älskar er alla tre.

Hälsningar mormor o morfar

Kommentera

Publiceras ej