Igår var ingen bra dag, åtminstone inte på morgonen. Hann grina tre gånger på förmiddagen över mitt tillstånd som väldigt gravid, fortfarande. Fan också. Det går inte enligt min plan. Min plan var ju senast 6 maj. Bebisens plan är helt annorlunda. Jag tippar på att det är en envis unge som ständigt skall ha rätt - precis som sina föräldrar. Vi kommer med andra ord ha att göra i framtiden.

SMS;a Lina igår; "Hej, jag är fortfarande tjock.. Får jag komma hem till dig?". Och det fick jag. Det var ju snällt. En svängom i Linas soffa med kaffe blev det.  Vi talade om att skitungen inte vill komma ut, att hon gick över tiden tre dagar med Alvin och ja. Massa gravidsnack bara. När jag åkte hem så kändes det lite bättre. Då var jag inte ledsen längre.

Fixade mat när jag kom hem. Pasta med ost-vitlök-och-broccolie-sås. Super gott var det, faktiskt. Och som vanligt gör jag allt på måfå, så den såsen lär vi aldrig äta igen. Inte som kommer smaka precis som den gjorde igår i alla fall :) Därefter spanade vi på Big Brother reprisen som går klockan 18:00. Jag stod upp under hela timmen. Rörde på kroppen. Hoppade lite, tassade runt, rullar höfterna, gungade fram och tillbaka, upp och ner. Allt för att få en reaktion i kroppen - så att bebis ploppar. Sen åkte vi till Lerum och handlade.

20:15 var vi bänkade framför tv. Hockey stod på schemat. Sverige - Tyskland. Och vi vann. Bra match! Nu har vi vunnit alla fyra matcher hittills, och det bådar gott. Trots alla skador i laget. Men det ser fint ut :) VM-guld i år kanske? Knäppa finnarna på näsan lite..

Fick förresten tips igår om att dricka Basilikaté. Det skall tydligen kunna sätta igång en förlossning. Så varför inte liksom. Jag tog min tésil och prepparerade den med basilikakrydda. Slängde i lite kanel (det vart för mycket insåg jag i slutet med kliande hals) och lät allt stå och dra sig i ca. fem minuter. Det var banne mig inte gott. Men jag SKA ha ut ungen innan helgen är slut. JAG SKA! Egentligen stod det att man skulle dricka ca. tre koppar om dagen, jag drack ju bara en. Men åh vad det kändes i magen sen när vi gick och la oss. Jag vet inte vad det var jag kände, men antingen var det väldigt kraftiga sammandragningar eller så var det bebisen som körde det värsta gympapasset i magen ever?! Vi får se om jag får samma effekt ikväll som igår. För idag skall jag sattsa på tre koppar.

Har grymt ont i ryggen idag förresten.
Puss & Kram

1 kommentarer

frida

10 May 2012 21:05

Hehe okej hoppas de händer något då:P Jag vet att prova å dricka hallonbalds te en gång , men ja tyckte inte de va gott så de blev inget me de haha :P



Dom säger ju att de enda som ska funka e ju färdknäppen haha ;p



Kommentera

Publiceras ej