Nu är jag hemkommen från besöket hos BM. Allt såg jättebra ut och det känns kul och höra :) Hon tog inte så mycket tester denna gång, men det gjorde hon kanske inte för att allt ser så bra ut och har gjort hela tiden? Och för att jag inte har några besvär - jag mår ju bra. Förutom ibland då bebisen trycker till lite på vänster sida av ryggen och jag får ont. Men annars så :)

V.25 såg det ut såhär;

SF-mått: 25
Blodtryck: 125/65
Fosterljud: 153
Vikt: - 4 kilo

V.30 (denna gång) såg det ut såhär:
SF-mått: 29
Blodtryck: 130/70
Fosterljud: 141
Vikt: - 3,5 kilo

Anledningen till att fosterljudet har sjunkit är för att bebisen har mindre plats i livmodern att röra sig på, då den blivit större. Vilket i sin tur gör att bebisens hjärtljud inte blir lika höga för att den inte kan smita undan på samma sätt.

Och så sa jag till BM att jag ibland får ont i ryggen, vänstersida. Men att jag tänker att det är en kombo av att bebisen ligger mer på vänster sida och trycker. Och det tyckte hon lät ganska logiskt, för bebisen ligger nämligen med ryggen mot vänster sida - och det har jag känt av mycket nu den senaste veckan.

15 Mars är nästa besök, klockan 15:30.
Jag hoppas att R kan följa med då, för de två senaste gångerna har jobbet hindrat honom.

Kommentera

Publiceras ej