Sitter ute på altanen nu,
med hjälp av en förlägningssladd till datorn.
Allt funkar, bara man vill.

Har legat i soffan här ute och läst en stund. Mysigt tycker jag, och Lucifer också. Han ligger här i en av fotöljerna och sover. Vi har tända ljus och en kopp kaffe bredvid på bordet. Det är varmt och skönt ikväll, och jag vill inte ens tänka tanken på att jag snart börjar jobba igen.


Martin är fortfarande här. Han har ätit med oss, och nu spelar de tv-spel. Vad annars? Inte för att jag kan förstå hur de kan välja att sitta inne en fin kväll som denna, men samtidigt kan jag ju inte tvinga dem att vara ute heller. Det låter som om det är två barn som vägrar vara ute pga ett spel - men på sätt och vis kan man la kalla dem för det? Själv väntar jag på att tvättmaskinen skall bli klar så att jag kan hänga upp tvätten här ute igen. Men den är inte klar förrän om drygt två timmar...

Vi har grillat idag igen. Hemmagjorda hamburgare igen. Men denna gången hade vi pommes till, det hade vi inte igår. Så nu är vi mätta och belåtna, vissa mer än andra. Någon åt fler än andra - och det var inte jag :)

Imorgon önskar jag mig fint väder igen - helst hela veckan, tack.
Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej