Min lille pisse har ont. I hela kroppen. Han smyger runt mig, vill inte komma nära eller upp i famnen. Han morrar och fräser om man tar i honom, och han är ledsen. Jag slår vad om att det är Leo som gjort något med honom. Sorgligt, men troligen sant. Lucifer går normalt, och det syns inte att han har ont alls - så länge man inte tar i honom. Man kan heller inte locka honom med mat, det är han för smart för. Han vet att jag lockar på honom för att han skall komma nära mig, så att jag kan plocka upp honom och titta efter skador. Troligen är det inte värre än att han har varit i ett rejält slagsmål med tjockiskatten. Leo, han flyger på våra katter så fort han får chansen. Jag tycker inte att det är okey längre. Vi har bott tillsammans med med dessa två katter i lite mer än 1 år nu. Sotis funkar jättebra, men inte Leo. Och det är tråkigt, för det påverkar mina katter, Xenna & Lucifer. De är livrädda för Leo och han jagar dem jämt.

Det skulle kunna vara grannens katt, Kasper. Men det tvivlar jag på. Varför? Jo, för han är nästa aldrig här, och gillar inte att vara ute på vintern - enligt grannen. Och så fort Lucifer får syn på honom, kubbar han iväg som en iller. Snabbt. Därför är han nästan helt utesluten i min brottsutredning.

Vi får ha ett öga på Lucifer och se hur han repar sig,
eftersom att det inte syns något på honom så är det nog lungt.
Men han är troligen väldigt väldigt öm i kroppen,
min lille lille pisse ♥

Kommentera

Publiceras ej