Det regnar ute nu. Ganska skönt faktiskt, det rensar upp lite i luften och gör det något svalare. Inte för att man skall klaga på värmen när den väl är här, men det var ganska svettigt och klibbigt förut. Ett och annat muller bjöds det även på. Det gillar vi. Men det hade gärna fått komma mer, åtminstone om jag fick bestämma.

Har köpt ny lina till torkvindan. Så jag har stått ute i regnet och satt dit den nya. Det behövdes kan jag meddela. Den gamla vittrade sönder i händerna, typ. Förstår ni då hur fräsch den gamla linan var? Nu är det dock ganska fint. Helst hade jag velat köpa en helt ny torkvinda, för den vi har sjunger på sista versen. Finns en kanon snygg i vitt trä, den hade jag velat ha. Men jag tror inte den finns att få tag på längre? Har letat runt på nätet, men finner bara bilder från andra bloggar som också suktar efter den.

Hittade bilden här; Villa Krutbruket

Visst är den tjusig? Och troligen blir det roligare att hänga tvätt.

 

Skall strax ta och laga lite middag. Det får bli en vanlig svenssonmiddag idag; Köttbullar/Falafel & Makaroner. Jippie, vad mina smaklökar hoppar av lycka - not. Men idag är jag fantasilös. Igår däremot, då använde jag fantasin. Gjorde en Currygryta, typ, med blomkål, paprika & lök som kokades ihop och blandades med bandpasta. Det mina damer och herrar, det var faktiskt gott - väldigt gott.

 

Tänkte grunda baksidan på luckorna samt de två hyllplanen som tillhör skänken senare. Allt annat är lackat, men skall slipas lite lätt en gång till och därefter lackas en sista gång. Det vart lite konstigt tidigare. Färgen bokstavligen talat ran av. Det syns mest inne i skänken, och jag har verkligen slipat för att få bort det - men det är inte så lätt som det verkar. Så jag hoppas att ingen granskar innesidan av skänken. Tur är att det är lådor och luckor där det ser lite skumt ut. Utåt är den faktiskt fin. Tur är la det, annars hade jag kastat iväg skiten... Men jag tippar på att kunna visa upp den helt färdig i veckan, kanske i slutet av veckan.

 

Ikväll skall här städas också.

Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej