Gomorron!
Idag är det den sista dagen för år 2010. Ett år som ändå har varit helt okey, trots allt. Visserligen startade det dåligt med att Roberts såkallade arbetsgivare fiflade till det, så Robert jobbade inte på flera månader - utan lön. I April fick han dock ett nytt arbete, där han fortfarande är idag. Så det ordnade sig tillslut. Nu äntligen har vi kunnat börja spara ihop till en ny budget också, den andra användes till räkningar när Robert inte hade något jobb. Vår bil har också krånglat en del, vilket den gjort till och från sedan vi köpte den i februari.

Annars har året varit helt okey. I somras var vi på fina Gullholmen i fyra dagar och tog det lugnt. Vilket gjorde oss beslutsamma om att försöka hyra en egen stuga där ute i år. Robert skaffade sitt körkort i slutet av Januari. Jag har jobbat sedan i juni, och har under mina studier, denna höst-termin, arbetat halvtid, typ - vilket har bidragit lite extra till kassan :)

Vi har haft ett hyffsat bra år
Åtminstone från april och framåt.

Robert sover fortfarande. Inte så konstigt med tanke på att han spelat spel halva natten. "Bara ett race till." "Jag skall bara göra dessa också, sen kommer jag och lägger mig." "Om en stund Carin.". Men jag tänker väcka honom snart och erbjuda kaffe från vår nya kaffebryggare.

Senare skall vi åka och handla lite till ikväll. Blir troligen Willys idag, lite billigare än andra butiker. Men oavsett vart man åker och handlar lär det vara packat med folk. Uh, jobbigt. Men men, så blir det la om man inte planerat och köpt allt tidigare :) Planera är inte min starka sida, åtminstone inte inköps-planeringar.

Nej, nu skall jag väcka min man.
Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej