Jag och Anna har bakat julgodis idag. Jag skulle egentligen göra sånna där med choklad och cornflakes, men när vi handlade ingredienser så bestämde jag mig för att ha i rispuffar, marsmallows och mandelflan i också. Det vart gör gott faktiskt. Känns lite mer lyxigt än bara choklad och cornflakes.

Anna fortsatte sedan med att göra knäck, som jag hoppade över i år. Vilket resulterade i blåsorn, brännskador och knäck i halva köket och över spisen - typ :) Men kul hade vi.

Fick hjälpa Anna ner till hennes lägenhet med julgodiset, överblivna ingredienser och kastruller. Då bestämde jag mig för att stänga in henne i en av Johans hockeyväskor. Och simsalabim, så var hon instängd och jag stod utanför och garva med kameran högsta hugg! Det var verkligen askul :)

Nu skall jag fixa lite middag, och ikväll kanske vi drar till Liseberg med Anna och Johan - annars åker vi nog själva, om vi får låna bilen då vill säga.

Trevlig helg!

1 kommentarer

Mormor

18 Dec 2009 16:13

Tag det försiktigt i vinterväglaget. För ni har väl snödrivor och elände på vägen, ni också? Så tag tid på dig när du ska någonstans.



Kram Mormor

Kommentera

Publiceras ej